Żywienie, zdrowie, uroda i moda

Dlaczego czosnek powinno spożywać się na czczo?

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar

Czosnek ma najlepsze działanie jedzony na czczo Czy słyszałeś, że jedzenie czosnku na pusty żołądek jest korzystne dla zdrowia? Ktoś może pomyśleć, że to dobre dla babć. Niemniej jednak, jest to bardzo korzystny nawyk, który skutecznie zapobiega i leczy wiele chorób.

Już w starożytności czosnek podawano budowniczym piramid dla wzmocnienia sił i ochrony przed czerwonką. W Europie spożywano go, aby ustrzec się przed zarazą. Natomiast podczas wojen lekarze polowi stosowali czosnek do odkażania ran.

Czosnek ma zbawienny wpływ na zdrowie dzięki zawartości związków flawonoidowych, aminokwasów, saponinów, cukrów, związków śluzowych, witamin (B1, B2, PP, C, prowitaminy A), soli mineralnych (m.in. potasu, wapnia, magnezu), mikroelementów (m.in. kobalt, chrom, nikiel) oraz olejków eterycznych bogatych w siarczki i allicynę.

Dlaczego czosnek powinno się spożywać na pusty żołądek?

Przeprowadzono wiele badań dotyczących korzyści płynących z konsumpcji czosnku na czczo i na surowo. Czosnek jedzony na czczo ma dużo skuteczniejsze działanie jako antybiotyk. To właśnie zaraz po przebudzeniu bakterie są najbardziej bezbronne, przez co dużo łatwiej jest je zniszczyć.

Czosnek jedzony na pusty żołądek ma korzystny wpływ na łagodzenie objawów nadciśnienia, zapobiega wielu chorobom serca, reguluje funkcje wątroby i pęcherzyka żółciowego, zapobiega przeziębieniom, grypie, leczy katar, kaszel i inne choroby układu oddechowego oraz jest bardzo pomocny, jeśli chodzi o niektóre problemy żołądkowe, w tym biegunki.

Według niektórych może mieć także pozytywny wpływ na problemy związane z układem nerwowym (ułatwia wydzielanie serotoniny), ale tylko wtedy, gdy jest spożywany na czczo, przed śniadaniem. Natomiast spożywanie go przez dłuższy czas może zapobiec występowaniu chorób nowotworowych.

Powracając do układu pokarmowego, poza biegunką, czosnek działa korzystnie także na inne schorzenia żołądkowe, ponieważ reguluje trawienie i apetyt. Jeśli czosnek będzie jedzony na czczo zmniejszy ryzyko występowania stresu, a więc i kwas żołądkowy będzie produkowany w mniejszych ilościach, ponieważ organizm wytwarza go najczęściej, gdy jest pod wpływem stresu.

Medycyna alternatywna uważa czosnek za jeden z najskuteczniejszych środków mających wpływ na detoksykację organizmu. Wielu lekarzy z tego obszaru twierdzi, że czosnek jest tak silny, że może oczyścić organizm z pasożytów i robaków oraz może zapobiec wielu chorobom, takim jak depresja, dur brzuszny, cukrzyca, a nawet niektórym rodzajom raka.

Mimo, że czosnek ma silny smak i aromat, należy wykorzystać jego wspaniałe właściwości zdrowotne. Jeśli nie chcesz mieć czosnkowego oddechu, po jego zjedzeniu przeżuj kilka pędów natki pietruszki lub listków mięty, tymianku, czy selera. Zamiast surowego czosnku można także stosować bezzapachowe suplementy czosnku, zawierające czysty czosnek liofilizowany lub w postaci maceratu olejowego.

 

Miazga czosnkowa do smarowania pieczywa

1-3 ząbki świeżego czosnku utrzeć na miazgę, dodać natkę pietruszki lub selera, łyżkę masła i wymieszać. Smarować pieczywo.

Napar (schorzenia układu oddechowego, kuracja wzmacniająca)

2-4 ząbki czosnku posiekać na drobno, zalać szklanką gorącego mleka. Pić codziennie przed snem. W przewlekłych schorzeniach dróg oddechowych stosować przez 3-4 tygodnie

Nalewka czosnkowa

35 dag świeżego obranego czosnku rozetrzeć i zmieszać z 200 ml czystego spirytusu. Szczelnie zamknąć i pozostawić w ciemnym chłodnym miejscu, ale nie w lodówce, na okres 10 dni. Następnie masę przecedzić, przelać do ciemnego naczynia szklanego i pozostawić w ciemnym miejscu jeszcze na 4 dni. Po tym czasie nalewka jest gotowa do użytku. Należy przyjmować po 25 kropli 3 x dziennie z 50 ml naturalnego kefiru lub jogurtu. Kurację należy przeprowadzić nie częściej niż raz w roku.

Herbata czosnkowa

Zalać cztery duże posiekane ząbki czosnku 250 ml wrzącej wody i zostawić na kilka minut, by wywar naciągnął. Dodać sok z połówki cytryny, łyżkę stołową octu jabłkowego oraz miód do smaku, po czym przelać do kubka.

Ta strona używa plików Cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Czytaj więcej....

Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information