Żywienie, zdrowie, uroda i moda

Podziel się młodością, czyli obchody Ogólnopolskiego Dnia Seniora

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar

Jedynie nieco ponad 30% osób starszych w Polsce pozytywnie ocenia swój stan zdrowia. Aż 2/3 seniorów nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej. Dla wielu z nich wyzwaniem są codzienne czynności – takie jak spacer, przygotowanie posiłków, czy wizyta u lekarza. 14 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Seniora – to dobry moment, aby podjąć działania, które pozwolą lepiej zrozumieć problemy osób starszych oraz nauczą, w jaki sposób mądrze i skutecznie wspierać seniorów.

Seniorzy w Polsce krytycznie oceniają jakość swojego życia – według badań przeprowadzonych w 2015 roku przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, jedynie 31,9% osób starszych uważa, że stan ich zdrowia jest dobry lub bardzo dobry. Problem stanowią często zwykłe, codzienne czynności. Seniorzy zgłaszają potrzebę wsparcia w pracach domowych, przy wizytach u lekarza, wyjściu na spacer, zrobieniu zakupów, czy odwiedzinach znajomych.

Istotny wpływ na samopoczucie i stan zdrowia seniorów może mieć aktywność fizyczna. Tę podejmuje jednak tylko co trzeci senior. - Starsze osoby często potrzebują jedynie motywacji, zrozumienia oraz pomocy w rozwiązaniu prostych problemów. Te, choć młodym osobom mogą wydawać się błahe, często w znaczy sposób ograniczają aktywność seniorów – a nawet ją uniemożliwiają. Dlatego bardzo ważne jest, by angażować młodych ludzi w inicjatywy, które mają na celu poprawę jakości życia seniorów i mobilizują ich do aktywności fizycznej - mówi Katarzyna Jezierska, Dyrektor Marketingu GSK Consumer Healthcare.

Ogólnopolski Dzień Seniora to dobra okazja, aby o takich inicjatywach informować i do nich zachęcać. W tym roku, znalazła się wśród nich kampania „Podziel się młodością”, której celem jest aktywizacja seniorów poprzez młodsze pokolenia. Projekt, realizowany przy współpracy z wybranymi influencerami, zachęca młodych ludzi do aktywnego spędzenia czasu z bliskimi, starszymi osobami, np. dziadkami – spacerów, wspólnych wycieczek, spotkań i rozmów.

Sponsorem akcji jest GSK (GlaxoSmithKline) Consumer Healthcare, dystrybutor leku na ból stawów Voltaren Max, który od lat angażuje się w kampanie mające na celu aktywizowanie seniorów.

Ta strona używa plików Cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Czytaj więcej....

Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information